„Čím jsme,
je výsledek našich myšlenek.

BUDDHA

ERP, MES, CRM poradenství
Jak lépe řídit výběr a zavedení IS

Podle studie German Society for Project Management jsou v 80 % případů IT projektů výsledky neuspokojivé. Dochází k dodatečnému navyšování rozpočtu, v některých případech se dokonce celý projekt musí zpracovat znovu.
 

Úkolem projektového manažera je zamezit plýtvání prostředků. Společně s Vámi stanoví měřitelná kriteria (KPI) pomocí projektových metodik. Zároveň odpoví na podstatné otázky:

 

  • Jak zaručit, aby byl informační systém skutečným pomocníkem, nikoli zátěží?
  • Proč může být informační systém konkurenční výhodou?
  • Je efektivnější variantou nový informační systém, nebo ponechání stávajícího?
  • Potřebujeme komplexní ERP nebo je lepší volbou MES a jeho napojení na konkrétní části ERP?
  • Jaká kvalifikační kritéria, obchodní a technické podmínky nastavit?
  • Kdo je vhodný pro jakou roli v týmu IS a proč?
  • Jak sestavit kritéria, podle kterých se budou vybírat klíčové osoby do projektu?
  • Čím se řídit při obchodních jednáních, co požadovat od obchodníků, jak se nenechat zmást přednášenými kvalitami informačních systémů?
  • Co byste měli vědět o dodavateli IS a proč?
  • Co je důležité pro úspěšnou a dlouhodobou spolupráci s dodavatelem informačního systému?
  • O čem obchodník IS nerad mluví? Pojmenujeme nepopulární témata a sdělíme Vám, proč o nich obchodník mlčí.
  • Jak efektivně řídit proces implementace, náklady a pracovníky. Pomůžeme Vám vyhnout se „nekonečnému“ zavádění.
  • Jaké záruky požadovat po dodavateli?
  • Jak úspěšně provozovat informační systém v době po implementaci a vypočítat související budoucí náklady?

 

Odborná znalost je základem

Optimální kombinací znalostí pro tento druh projektu je praxe v obchodu, řízení a IT. Z vlastní praxe víme, že projekty implementace informačního systému (ERP, MES, CRM) nemají často jasný cíl, definovanou strukturu a požadavky na dodavatele. Mít jasnou představu je ale nutné již při samotném výběru. Vyvarujete se pak zklamání, kdy v průběhu zavádění zjistíte, že dodavatel není schopen plnit Vaše požadavky a Vy musíte opakovat výběrové řízení, popřípadě oslovit druhého dodavatele v pořadí a de facto znovu absolvovat celý proces.